Studentermedhjælper til kommunikation og employer branding
Vil du have erfaring med kommunikation og employer branding i en stor virksomhed? Kan du skrive et stillingsopslag, der er bedre end det her? Og vil du (lære at) klippe videoer og lave kampagner på sociale medier? Så er du den studentermedhjælper, vi søger i ATP.

Vil du hjælpe os med at tiltrække de bedste nye kolleger?
I ATP’s HR-afdeling søger vi en studentermedhjælper til vores Employer Branding-team. Dig, der brænder for branding og kommunikation, og som vil være med til at fortælle historien om ATP som arbejdsplads.
I Employer Branding-teamet går vi hvert år i luften med flere hundrede stillingsannoncer, og vi står for in-house produktion af content, der tiltrækker de rigtige talenter – fra SoMe-opslag til employer branding-kampagner.
Som vores studentermedhjælper skal du ikke ’bare’ hente kaffe til de andre i teamet – kaffen klarer vi selv. Hos os får du nemlig et job med af masser af ansvar og mulighed for at udvikle dig.
Du kommer bl.a. til at:
- Skrive stillingsopslag baseret på input fra ATP’s rekrutterende ledere
Vores stillingsopslag skal få de rigtige kandidater til at ramme ”Ansøg”-knappen, og det betyder, at du skal sælge jobbet med ord. Du får input fra den leder, der er på udkig efter en medarbejder, men du skal formidle det, så kandidaterne får indblik i både opgaver og arbejdsplads – og lyst til at søge jobbet. - Hjælpe med foto-og videoredigeringsopgaver i Adobe Photoshop og Premiere Pro
Vi optager og redigerer alle vores videoer selv (ligesom videoen her), og det skal du hjælpe med. Hvis ikke du kender Adobe-programmerne, skal vi nok lære dig det, men du skal have en interesse for at redigere video og opdatere billeder på vores digitale kanaler. - Bidrage til opsætningen af annoncer på sociale medier
LinkedIn og Meta er vigtige kanaler for os, når vi skal ramme den rigtige målgruppe, og du får mulighed for at hjælpe med at bygge SoMe-kampagner. Vi arbejder med brede kendskabskampagner og annoncer, der skal konvertere, og du kan få indblik i mekanismerne bag begge dele. - Hjælpe til med større og mindre opgaver, når der er brug for det
Der er også en masse ad-hoc opgaver, som vi skal have hjælp til. Det kan for eksempel være, at vi skal have opdateret nogle tekster vores karrieresite, atp.dk/karriere. Andre gange skal du svinge kameraet over skulderen og skyde et lækkert profilbillede til en kollegas LinkedIn-profil.
Er du kvalitetsbevidst og kreativ?
Vi forestiller os, at du er i gang med en relevant videregående uddannelse inden for kommunikation, sprog eller marketing, og at du har minimum 1,5 år tilbage af studietiden.
Det vigtigste er, at du:
- har en skarp pen (eller tastatur) og styr på grammatik – du må gerne bruge ChatGPT, men du skal vide, hvad der gør en tekst god, vedkommende og korrekt
- elsker at formidle et budskab – uanset om det er med ord eller video. Du får fingrene i begge dele, og det er en fordel, hvis du har en god fornemmelse for, hvordan du bedste fortæller en historie
- er proaktiv og idérig – du tager selv initiativ til opgaver, tænker kreativt og byder ind med nye idéer og optimeringer, der kan styrke vores indsatser.
Vi sørger for en god oplæring, så du hurtigt kan komme til at arbejde med egne, selvstændige opgaver, og så håber vi, at du er frisk på at gribe nye udfordringer, når de viser sig. Overvejer du et praktikforløb undervejs i din studietid, vil vi også være interesserede i at indgå i dialog om det.
Vil du være en del af teamet?
ATP er Danmarks største pensions- og sikringsselskab. Vi har samlet nogle af landets bedste hoveder, og det er alt fra investeringseksperter og IT-arkitekter, til kunderådgivere, jurister, økonomer og dataspecialister.
Du bliver en del af et HR, hvor du også får indblik i, hvordan det foregår, når ansøgere bliver til samtaler og senere til nye medarbejdere. Du vil udover dit eget team nemlig sidde tæt sammen med rekrutteringskonsulenter og et udviklingsteam, der sørger for onboarding og kompetenceudvikling af vores kolleger i hele ATP.
I Employer Branding-teamet er vi i alt 5 med dig. Anders og Thea, der er employer branding-konsulenter, Mai Brit, der er leder og så Emil, der er student og som her fortæller, hvordan hans (og måske din) dag kan se ud:
”Bussen stopper lige foran ATP (vi har hele tre busstop i Hillerød!), siger godmorgen og plugger pc’en i. Dagen starter med en kop kaffe og en kort snak med teamet om dagens opgaver. På med hørebøfferne og i gang med at skrive et stillingsopslag. Lækker frokost (til SU-venlige priser!), hvor vi snakker om alt fra bøger til bjørne og bowling.
Eftermiddagen starter i videostudiet for at optage en medarbejdervideo. Klip, klip, klip – det tager tid at redigere en god video, og det kræver en velfortjent varm kakao (jeg skal nok vise dig kakaomaskinen!). Tid til de sidste mails og måske til cirkeltræning i Sportsforeningen eller en sodavand med netværket Young Professionals. Sådan kan min arbejdsdag se ud."
I teamet holder vi til i Hillerød, hvor du skal kunne arbejde i 15 timer om ugen. Vi er selvfølgelig fleksible med dine arbejdstider, så de hænger sammen med dit studie, eksamener mv.
=dig? Så send os dit CV
Send os dit CV hurtigst muligt. Når du sender dit CV via vores system, får du mulighed for kort at beskrive din motivation for at søge stillingen. Skulle du have skrevet en artikel eller en anden kortere tekst i forbindelse med studiet eller andet job, må du meget gerne vedhæfte et par eksempler på dine tekster.
I ATP arbejder vi for en fair rekrutteringsproces, og derfor beder vi dig om ikke at vedhæfte billede i dit CV eller angive din alder, når du søger.
Vi forventer at afholde samtaler i uge 12 og 13 og håber, at du kan starte hurtigst muligt derefter.
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte sektionschef Mai Brit Bøgehus på tlf. 6133 9383.
Til annoncører, search- og rekrutteringsbureauer: ATP frabeder sig venligst uopfordrede henvendelser vedrørende annoncering af stillingsopslag og kandidater fra headhuntere og rekrutteringsbureauer. Vi ønsker heller ikke at modtage uopfordrede henvendelser vedrørende salg af tjenesteydelser og produkter i forbindelse med jobopslag. Vi beder om, at dette ønske respekteres, og at rekrutterende leder og andre medarbejdere ikke kontaktes i denne henseende.
#premium