Project Portfolio Manager til PMO

Kan du udvikle vores agile og traditionelle projektmetode? Finder du løsninger, når du støder på dem? Og vil du være med til at sikre samfundskritiske it-systemer i en organisation, der vil være et førende it- og digitaliseringshus? Så er du den kollega, vi søger til Project Portfolio Management på tværs af ATP.

Kan du drive og udvikle vores metoder og kompetencer? 
I Project & Agile Office driver og udvikler vi vores projekt- og agile metode på tværs af ATP. Vi er ansvarlige for en bred portefølje af it-projekter om alt fra implementering af nye regler om fx boligstøtte i vores it-systemer, implementering af AI-forordningen eller udvikling af nyt ERP-system. Og lige nu leder vi efter en erfaren Project Portfolio Manager.

Dine opgaver bliver at:

  • Rapportere på projektporteføljen  til Portfolio Board
    Du har ansvaret for dialogen med projektledere og sørger for opfølgning på statusrapportering, kvalitet af data mv.
  • Udarbejde og udvikle vores metode på tværs af agil- og projektmetode
    Du er med til både at udarbejde og udvikle den traditionelle metode og metoden for agil udvikling. Det betyder, at du sammen med teamet skal spotte de gode elementer i den agile og traditionelle metode på både projekt- og porteføljestyring, så vi sikrer synergier og en ensartet leverance på tværs af teamet. Du sparrer desuden med projektledere og underviser og onboarder i governance, projektmetode, styregrupper mv.
  • Tage ansvar for kapacitetsstyring af ressourcer
    Du har ansvaret for at styre porteføljen og sikre, at vi har kapacitet til at eksekvere porteføljen både på kort og lang sigt i samarbejde med  ATP’s økonomiafdeling.
  • Risiko- og Issue Management
    Du skal identificere, vurdere og styre risici og problemer i porteføljen, så du kan lave gode anbefalinger til vores Portfolio Board. 

Har du erfaring med projektledelse og porteføljestyring?
Som vores nye kollega har du en videregående uddannelse og solid erfaring med projektledelse og porteføljestyring – og herunder Power PPM, Power BI eller lignende.

Men det er også vigtigt for os, at du kan se dig selv i følgende:

  • Du har en god forretningsforståelse
    Du kan koble projekter og programmer til ATP’s strategiske mål og hurtigt sætte dig ind i og forstå komplekse projekter og problemstillinger. 
  • Du finder løsninger, når du støder på problemer
    Du ser muligheder og udtænker og designer løsninger, der kan implementeres i en organisation som ATP og som er langtidsholdbare. Hvis du fx støder på et kapacitetsproblem, er du også den, der udvikler et koncept og implementerer det, så problemet bliver løst.
  • Du er både kritisk og konstruktiv, når du kigger på din portefølje
    Du kan orientere dig i +20 statusrapporteringer, forstå det og oversætte det til ledelsen. 
  • Du trives med både tæt samarbejde og bred kontaktflade 
    Du har samtidig en bred kontaktflade ud mod resten af organisationen, samarbejder med projektlederne på alt det, du laver, og har det godt med at undervise. Du er med andre ord udadvendt og har gode kommunikations- og samarbejdsevner, men du vil også skulle kunne arbejde selvstændigt, når du fx sidder med en delportefølje, som du skal rapportere på (du kan altid sparre med dine PMO-kolleger).

Vil du have et job, hvor du gør en forskel?
Du bliver en del af Project & Agile Office, hvor vi er 10 kolleger, der alle arbejder indenfor projekt- og porteføljestyring, men med forskellige fokusområder, hvor vi hver især er specialiseret i agil metode, porteføljestyring, metodeudvikling eller organisatorisk implementering.

I er tre kolleger på porteføljestyring, hvor I arbejder med Lean Portfolio Management, klassisk portfolio board og metodeudvikling, og hvor du skal være med til at spotte synergierne mellem de tre.

Vi har styr på metoderne, men er stadig ved at lære hinanden at kende, da vi et nyt team, der er samlet. Vi er ved at lægge skinnerne, og sammen etablerer vi en kultur og en hverdag, vi trives i.

ATP skal være et godt sted at gå på arbejde. Vi tror på, at en arbejdsplads i balance skaber plads til den enkelte. Hos os får du nær ledelse, fleksibilitet, et stort mandat og muligheden for at gøre en forskel. 

=dig? Så send os dit CV
Du behøver ikke sende os en lang ansøgning. Vi er mere interesserede i dit CV, som du skal sende senest torsdag den 9. januar. Når du sender dit CV via vores system, får du mulighed for kort at beskrive din motivation for at søge stillingen.

I ATP arbejder vi for en fair rekrutteringsproces, og derfor beder vi dig om ikke at vedhæfte billede i dit CV eller angive din alder, når du søger. 

Vi behandler henvendelser løbende og håber på opstart i marts. Du kan læse mere om rekrutteringsforløbet her: https://www.atp.dk/rekrutteringsforloeb-i-atp

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingschef Mette Marie Christtreu på tlf. 51 48 15 17 eller mail mech@atp.dk. 

Til annoncører, search- og rekrutteringsbureauer: ATP frabeder sig venligst uopfordrede henvendelser vedrørende annoncering af stillingsopslag og kandidater fra headhuntere og rekrutteringsbureauer. Vi ønsker heller ikke at modtage uopfordrede henvendelser vedrørende salg af tjenesteydelser og produkter i forbindelse med jobopslag. Vi beder om, at dette ønske respekteres, og at rekrutterende leder og andre medarbejdere ikke kontaktes i denne henseende.  
#LI-hybrid

 

Din karriere. Danskernes tryghed

Uanset hvor du starter din karriere i ATP, garanterer vi et arbejdsliv, der forløser dine faglige ambitioner og samtidig gavner det samfund, vi er en del af. Vi har samlet nogle af landets skarpeste hoveder inden for pension, investering og administration. Høj faglighed er nemlig afgørende for, at vi i ATP når vores mål og bliver ved med at være de bedste til at løse vigtige samfundsopgaver. Vi har høje ambitioner. Også når det gælder godt kollegaskab og et arbejdsliv i balance. For ATP skal være et godt sted at gå på arbejde. 

Se karrieremuligheder
ATP medarbejder