Juridisk rådgiver med speciale i GDPR til Arbejdsmarkedets Erhvervssikring

Kan du formidle komplekse juridiske problemstillinger på en kort, præcis og letforståelig måde? Er du interesseret i offentlig forvaltning og arbejdet med governance? Og vil du have et job med ansvar og udviklingsmuligheder? Så er det dig, vi søger.

Vil du løse juridiske problemstillinger og rådgive om regler og praksis?
I Arbejdsmarkedets Erhvervssikring (AES) sikrer vi, at borgerne i Danmark kan regne med en uafhængig og kvalificeret afgørelse, hvis de kommer til skade i forbindelse med deres job. 

Vi behandler mere end 55.000 sager om året og bidrager på den måde til et moderne og trygt arbejdsmarked, hvor du er sikret professionel hjælp, hvis du får brug for det.

Lige nu søger vi en juridisk konsulent til vores sektion, AES Tværgående Jura, som har en central rolle i rådgivningen om GDPR, forvaltningsloven og offentlighedsloven. I sektionen understøtter vi en effektiv og ensartet sagsbehandling i AES og sikrer lovmedholdelighed gennem juridisk rådgivning og løsning af konkrete problemstillinger.

I jobbet vil dit hovedfokus være på GDPR, herudover også forvaltningslov og offentlighedslov. Mere konkret betyder det, at du: 

  • vil få en central rolle i at rådgive i forbindelse med juridiske risici og sikre lovmedholdelighed
  • kommer til at vurdere og give dit blik på persondataretlige og offentlighedsretlige problemstillinger
  • påtager dig rollen som juridisk specialist i din rådgivning om juridiske krav til sagsbehandlingen og til ledelsen. 

Er du typen, andre spørger om lov? 
Der kan være flere veje til rollen som juridisk konsulent, men vi forestiller os, at du har en relevant videregående uddannelse inden for jura og forvaltning, fx cand.jur., cand.merc.jur. eller lignende. Måske er du nyuddannet, men det kan også være, at du har erfaring fra en lignende stilling. 

Det vil derudover være en fordel, men ikke et krav, hvis du har erfaring med eller interesse for: 

  • GDPR 
  • forvaltningsloven og offentlighedsloven 
  • at identificere juridiske risici og rådgive herom
  • offentlig forvaltning og arbejdet med governance.

Du formår at formidle komplekse juridiske problemstillinger til praksisnær, enkel viden for dine kolleger i AES og AES’ samarbejdspartnere. Du er god til at skabe relationer, og du har særdeles gode samarbejdsevner.

Du er i øvrigt også klædt godt på til jobbet, hvis du:

  • er vant til at undersøge information, dokumentere fakta og fortolke materialet
  • kan prioritere og strukturere din opgaveportefølje
  • kan tænke nyt og få det gennemført i praksis
  • har lyst til en arbejdsdag med forskelligartede opgaver
  • kan lide at samarbejde og sparre med dine kolleger og løse opgaver i fællesskab.

Vil du arbejde til gavn for samfundet?
Som jurist i ATP bliver du en del af et fantastisk fællesskab af mere end 300 jurister på tværs af forskellige afdelinger og adresser i Aarhus, Allerød, Frederikshavn, Haderslev, Hillerød, Holstebro og Vordingborg.  

Du bliver del af en tværfaglig afdeling med 20 kolleger, der laver data- og forretningsanalyser og arbejder med kundeindsigter og tværgående jura. Du vil især arbejde tæt sammen med vores anden juridiske konsulent, der har hovedfokus på forvaltningslov og offentlighedslov, og sammen være med til at sikre lovmedholdelighed i sagsbehandlingen på tværs af AES.

I ATP har vi plads til alle typer af jurister, for vi tror på, at en arbejdsplads i balance kræver diversitet og plads til den enkelte. Vi har en flad struktur, frihed og en fleksibilitetsordning. De konkrete muligheder aftales i samspil med din leder.

Et sundt arbejdsliv kræver en fleksibel arbejdsplads med plads til den enkelte medarbejder – og det har vi. 

=dig? Så send os dit CV
Du behøver ikke sende os en lang ansøgning. Vi er mere interesserede i dit CV, som du skal sende senest fredag den 27. oktober. Når du sender dit CV via vores system, får du mulighed for kort at beskrive din motivation for at søge stillingen.

I ATP arbejder vi for en fair rekrutteringsproces, og derfor beder vi dig om ikke at vedhæfte billede i dit CV eller angive din alder, når du søger. 

Vi behandler henvendelser løbende og håber på opstart 1. januar 2025. Du kan læse mere om rekrutteringsforløbet her: https://www.atp.dk/rekrutteringsforloeb-i-atp

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte sektionschef Martin Ulfkjær Andersen på tlf. 61 66 67 07 eller mail mua@atp.dk.

Til annoncører, search- og rekrutteringsbureauer: ATP frabeder sig venligst uopfordrede henvendelser vedrørende annoncering af stillingsopslag og kandidater fra headhuntere og rekrutteringsbureauer. Vi ønsker heller ikke at modtage uopfordrede henvendelser vedrørende salg af tjenesteydelser og produkter i forbindelse med jobopslag. Vi beder om, at dette ønske respekteres, og at rekrutterende leder og andre medarbejdere ikke kontaktes i denne henseende. 
#LI-hybrid 

Din karriere. Danskernes tryghed

Uanset hvor du starter din karriere i ATP, garanterer vi et arbejdsliv, der forløser dine faglige ambitioner og samtidig gavner det samfund, vi er en del af. Vi har samlet nogle af landets skarpeste hoveder inden for pension, investering og administration. Høj faglighed er nemlig afgørende for, at vi i ATP når vores mål og bliver ved med at være de bedste til at løse vigtige samfundsopgaver. Vi har høje ambitioner. Også når det gælder godt kollegaskab og et arbejdsliv i balance. For ATP skal være et godt sted at gå på arbejde. 

Se karrieremuligheder
ATP medarbejder