Finance Business Partners til hhv. at understøtte ATP’s CFO og til at drive ATP’s modeller for økonomistyring

Er du skarp til økonomistyring? Vil du arbejde i en finansiel partnerrolle, hvor du har ansvar for at understøtte en række forretningsområder og ATP’s CFO? Og brænder du for løbende at forbedre hverdagen for dine stakeholders? Så er det måske dig, vi søger.

Kan du tage ansvar og skabe overblik?
ATP Livslang Pension sikrer gode, stabile afkast og bidrager til effektiv administration af en række velfærdsydelser som bl.a. feriepenge, pension og boligstøtte. På den måde har ATP en særlig rolle i samfundet. Det forpligter. 

I Koncernøkonomi & Styring er vi lige nu på udkig efter to Finance Business Partners. Vi har ansvaret for den løbende økonomistyring af ordninger, områder og projekter. 

Mere konkret betyder det, at du som Finance Business Partner kommer til at:

  • foretage controlling, driftsanalyser og beslutningsunderstøttende ledelsesrapportering på et eller flere forretningsområder, herunder månedsluk, forecasting og budgettering
  • rådgive chefer, projektledere samt andre interessenter om finansielle aspekter
  • selvstændigt tage ansvar for diverse afklaringer og mindre analyser i forbindelse med forretningen.

I den ene rolle vil du desuden være Finance Business Partner for vores CFO og hendes underdirektører. I den anden rolle vil du få ejerskabet for centrale dele af ATP’s modeller for økonomistyring.

Er du skarp til økonomistyring?
Der kan være flere veje til jobbet som Finance Business Partner, men vi forestiller os, at du har en relevant videregående uddannelse inden for det økonomiske eller erhvervsøkonomiske område.

Det er en klar fordel, men intet krav, at du har erfaring fra en lignende stilling, hvor du har arbejdet med økonomistyring i en virksomhed eller offentlig institution. 

Det vigtigste er dog, at du har en metodisk og struktureret tilgang til opgaveløsningen, og at du: 

  • har et positivt mindset og tør kaste dig ud i komplekse opgaver og processer uden at tabe overblikket
  • er analytisk anlagt med interesse for at forstå forretningens behov
  • formår at bygge gode relationer
  • er i stand til at kommunikere enkelt og effektivt, så det komplekse bliver forståeligt.

Vi stiller høje krav til din faglighed, og derfor vil du blive mødt af en forventning om at tage ansvar, stille spørgsmål og udvikle dig selv og de faglige fællesskaber, du bliver en del af.

Vil du arbejde til gavn for samfundet og den enkelte?
I ATP arbejder vi for enkle, effektive og digitale løsninger, så den enkelte får udbetalt de rette ydelser både i dag og i morgen. Og for at skabe det højest mulige afkast på de investeringer, vi foretager med vores allesammens penge. 

I Koncernøkonomi & Styring er vi ca. 70 medarbejdere med en bred faglighed inden for økonomi. 28 af os er en del af afdelingen Økonomistyring, hvor du også vil få din daglige gang. 

Du bliver en del af et mindre team i afdelingen, hvor vi går op i godt kollegaskab og fremmer en venlig arbejdskultur med nær ledelse, personlig udvikling, sammenhold og sundhed. Vi lover dig masser af faglig udvikling, når du er med til at præge udviklingen af økonomistyringen i en stor koncern med et komplekst interessentlandskab.

I ATP er barren sat højt, både når det gælder ambitioner og trivsel. Vi tror på et arbejdsliv i balance. Det kræver fleksibilitet med plads til den enkelte – og det har vi.

=dig? Så send os dit CV
Du behøver ikke sende os en lang ansøgning. Vi er mere interesserede i dit CV, som du skal sende senest den 13. november. Når du sender dit CV via vores system, får du mulighed for kort at beskrive din motivation for at søge stillingen og evt. også, hvilken af stillingerne der særligt har din interesse.

I ATP ønsker vi en fair rekrutteringsproces, og derfor beder vi dig om ikke at vedhæfte billede i dit CV eller angive din alder, når du søger. 

Vi behandler henvendelser løbende og håber på opstart hurtigst muligt. Du kan læse mere om rekrutteringsforløbet her: https://www.atp.dk/rekrutteringsforloeb-i-atp

Har du spørgsmål til de to stillinger, er du velkommen til at kontakte sektionschef Christian Bosmann Ridstrøm på tlf. 21 92 49 96 eller mail cnr@atp.dk. Alternativt kan afdelingschef Mads Krogh også kontaktes på tlf. 22 17 81 78 eller mail mkro@atp.dk.

Til annoncører, search- og rekrutteringsbureauer: ATP frabeder sig venligst uopfordrede henvendelser vedrørende annoncering af stillingsopslag og kandidater fra headhuntere og rekrutteringsbureauer. Vi ønsker heller ikke at modtage uopfordrede henvendelser vedrørende salg af tjenesteydelser og produkter i forbindelse med jobopslag. Vi beder om, at dette ønske respekteres, og at rekrutterende leder og andre medarbejdere ikke kontaktes i denne henseende.  
#LI-hybrid 

Din karriere. Danskernes tryghed

Uanset hvor du starter din karriere i ATP, garanterer vi et arbejdsliv, der forløser dine faglige ambitioner og samtidig gavner det samfund, vi er en del af. Vi har samlet nogle af landets skarpeste hoveder inden for pension, investering og administration. Høj faglighed er nemlig afgørende for, at vi i ATP når vores mål og bliver ved med at være de bedste til at løse vigtige samfundsopgaver. Vi har høje ambitioner. Også når det gælder godt kollegaskab og et arbejdsliv i balance. For ATP skal være et godt sted at gå på arbejde. 

Se karrieremuligheder
ATP medarbejder