Engageret leder til at sætte strategisk retning i den digitale udvikling af produkter og services
Har du ambitioner for og erfaring med at arbejde i spændingsfeltet mellem forretningen og it-udvikling? Kan du lede specialister og omsætte strategi til et taktisk-operationelt niveau? Og trives du med at arbejde i en kompleks matrixorganisation med mange interessenter? Så er du måske den sektionschef, vi søger til en nyoprettet stilling i forretningsudvikling.

Kan du sætte retningen for den digitale udvikling af vores produkter og services?
Pension & Sikring er en del af ATP. Vi løser opgaver for arbejdsmarkedets parter, hvor vi bl.a. administrerer en række såkaldte sikringsordninger som Lønmodtagernes Garantifond, ATP-tillægspension, Arbejdsgivernes Uddannelsesbidrag, Feriekonto og Barsel.dk. Vi har derfor mange borgere og alle landets virksomheder som kunder.
Og lige nu leder vi efter en sektionschef til afdelingen for forretningsudvikling.
Som sektionschef bliver du ansvarlig for et team bestående af cirka fire Business Leads og fire forretningsanalytikere, der har forretningsansvaret for en eller flere af sikringsordningerne.
Som sektionschef i forretningsudvikling er du med til at sætte retning for den videre digitale udvikling af vores produkter og services, drive tværgående tiltag, bidrage med den tværgående forretningsmæssige prioritering, lave løbende budgetopfølgning og sikre, at udviklingen sker på baggrund af kundedata, så vi understøtter en korrekt og omkostningseffektiv administration.
Derfor bliver dine ansvarsområder at:
- fungere som spillende træner for dine medarbejdere, hvor du udøver faglig ledelse, udvikling og tæt sparring. Det gør du for at omsætte strategien, ordningsvisionerne og lovgivningen til et taktisk-operationelt niveau med blik for en langsigtet udviklingsportefølje.
- løbende prioritere og styre budgettet for den agile udviklingsportefølje i tæt samarbejde med dine Business Leads og kolleger i vores it-udviklingsorganisation, Digital Solution.
- samarbejde og føre tæt dialog med både interne og eksterne stakeholdere, som fx dine kolleger i Digital Solution, kundeservice, Koncernsekretariat, ministerier og styrelser.
- deltage i og udføre tværgående strategiske udviklingsopgaver for at styrke den digitale dagsorden - fx implementering af ny ESDH system og procesoptimering med brug af generativ AI.
- lede dit team med henblik på at understøtte ”the high performing team”, så vi kan løse vores kerneopgave mest effektivt.
Har du udefra-ind brillerne på?
Du har en relevant akademisk uddannelsesbaggrund og erfaring med personaleledelse eller kompleks projektledelse med mange aktører og projektdeltagere. Derudover er det en fordel, hvis du har erfaring fra portefølje- og projektledelse eller tilsvarende.
Måske kommer du fra en offentlig organisation, har været i konsulentbranchen, og gerne siddet som PMO eller været del af et forretningsudviklingsteam.
Du er den rigtige til jobbet, hvis du har:
- erfaring med ledelse af specialister
- god forståelse for og kan navigere i komplekse matrixorganisationer med mange interessenter, da du og dit team matrixer ind i vores it-udviklingsorganisation, som arbejder indenfor SAFe agile-rammeværket
- solide kommunikations- og samarbejdsevner på tværs af teams og niveauer – både internt og eksternt
- et strategisk blik og evnen til at arbejde datadrevet, dvs. at det falder dig naturligt at forbedre processer og træffe beslutninger baseret på tilgængelige data og have et end-to-end perspektiv
- erfaring med ressource- og porteføljestyring.
Vil du bidrage til et trygt arbejdsmarked?
Du bliver en del af Pension & Sikring Forretningsudvikling, hvor vi er ca. 30 medarbejdere. Din rolle er nyoprettet, og du bliver del af en ledergruppe med i alt tre sektionschefer.
Du vil referere til den ene af to afdelingschefer i Forretningsudvikling, og vi er i alt fem sektionschefer i afdelingen, der i dagligdagen arbejder tæt sammen med forskellige profiler inden for bl.a. forretningsudvikling, new tech, procesoptimering, data og analyse, UX og kommunikation.
I afdelingen både griner vi og har høje ambitioner for vores arbejde. Faglighed er et nøgleord, og vi sætter pris på at sparre om den gode løsning. Fordi vi er ”brobyggerne” mellem forretning og it-udvikling, har vi en meget stor kontaktflade, og vores hverdag foregår derfor lige så ofte til møder og workshops med kolleger fra andre afdelinger i ATP som på vores egne pladser.
=dig? Så send os dit CV
Send os dit CV senest torsdag den 1. maj. Når du sender dit CV via vores system, får du mulighed for kort at beskrive din motivation for at søge stillingen.
I ATP arbejder vi for en fair rekrutteringsproces, og derfor beder vi dig om ikke at vedhæfte billede i dit CV eller angive din alder, når du søger.
Vi afholder løbende samtaler og håber, at du kan starte hurtigst muligt derefter.
Du kan læse mere om rekrutteringsforløbet her: https://www.atp.dk/rekrutteringsforloeb-i-atp.
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingschef Ulrikka Westphal på mail ulws@atp.dk.
Til annoncører, search- og rekrutteringsbureauer: ATP frabeder sig venligst uopfordrede henvendelser vedrørende annoncering af stillingsopslag og kandidater fra headhuntere og rekrutteringsbureauer. Vi ønsker heller ikke at modtage uopfordrede henvendelser vedrørende salg af tjenesteydelser og produkter i forbindelse med jobopslag. Vi beder om, at dette ønske respekteres, og at rekrutterende leder og andre medarbejdere ikke kontaktes i denne henseende.
#LI-hybrid